Published on april 11th, 2014 | by Ruben

Gehoorzamen in Obey the Game, of juist niet?

Als je in level 1 van start gaat in Obey the Game zonder te weten waar je aan begint zul je niet direct weten wat precies de bedoeling is van het spel. De gameplay van Obey the Game is namelijk erg ongebruikelijk en niet zoals je gewend bent. Net zoals het spel ‘Level up’ kruip je in de huid van een kleine olifant die allerlei puzzels op moet zien te lossen. In Obey the Game worden ontzettend veel games en genres op de hak genomen. Bovendien is het een grote parodie op zichzelf net zoals Level up. Wanneer je bekend bent met een spel als Wario Party of een van de vele mini games die je kunt doen in de verschillende Nintendospellen zul je merken dat er bepaalde overeenkomsten aanwezig zijn die sterk geïnspireerd zijn op de beroemde partygames. Het zijn echter geen party games die je gezamenlijk op de bank met je vrienden kunt spelen maar in je eentje kunt beleven. De bedoeling van elk mini level komt op hetzelfde neer en dat is dat je moet gehoorzamen aan de commando’s die er gegeven worden: OBEY en DISOBEY. Voor degene die slecht zijn in Engels, in het Nederlands betekent dit GEHOORZAAM en GEHOORZAAM NIET.

Speel Obey the Game gratis online op mijngame.nl!

Op een hoog tempo blaas je door de levels heen die voorzien zijn van een gave techno soundtrack om de zaak wat op te zwepen. Je hebt in totaal vijf levens voordat de woorden ‘game over’ in het scherm komen te staan. Wanneer de olifant in een situatie komt waarin hij in een lift staat en er staat ‘Escape with the elevator’ gevolgd door een DISOBEY! Dan moet je zo snel mogelijk van de lift afspringen en de opdracht negeren. Had het commando OBEY in beeld gestaan dan had je niets hoeven doen om gewoon met de lift mee te worden vervoerd. Er zit een tijdslimiet aan elk level verbonden die ervoor zorgt dat je direct een keuze zult moeten maken. Je reactievermogen en snelheid worden op de proef gesteld in dit spel. Ik heb nog maar een ding toe te voegen aan deze recensie en dat is: speel dit spel, OBEY!!

Naast Obey the Game zijn er nog veel meer leuke behendigheids spellen te spelen op mijngame.nl