Published on oktober 14th, 2013 | by Ruben

Gratis het verslavende bordspel Mahjong spelen

Mahjong is van oorsprong een eeuwenoud Chinees gezelschapsspel. De originele regels van het bordspel eisen dat het met minimaal vier spelers gespeeld moet worden. Er zijn echter een aantal versies van Mahjong die afwijken van het origineel. Zo kun je online in het spel Mahjong Titans gewoon lekker ontspannen de game in je eentje spelen met aangepaste spelregels. Dit bordspel bestaat uit een speelveld dat voorzien is van een aantal lagen tegels die verschillende afbeeldingen bevatten. De in totaal 144 tegels representeren visualisaties van Chinese symbolen en letters. Ze zijn onderverdeeld in zes verschillende sets: draak, schildpad, kat, krab, spin en het fort.

Elk spel dat er gestart wordt zorgt ervoor dat de tegels willekeurig geplaatst worden, zo speel je hetzelfde spelletje nooit een tweede keer net zoals bij schaken het geval is.  De officiële regels van Mahjong zijn erg uitgebreid, in deze versie van het bordspel uit het oude China hoeft de speler enkel de symbolen te combineren met elkaar.  Kies met de linkermuisknop een kaart uit de collectie en probeer deze aan een identieke kaart te linken. Hierdoor speel je ze weg en onthul je de onderliggende laag die weer voor nieuwe mogelijkheden zorgt. Mahjong Titans bevat een mogelijkheid om je voortgang op te slaan zodat je later weer verder kunt gaan waar je gebleven was. Ook zit er een undo button in verwerkt zodat je de laatste handeling ongedaan kunt maken. Als je het eventjes niet meer ziet zitten en geen mogelijke combinaties meer kunt vinden kan er gebruik worden gemaakt van de toegevoegde hint knop.

Klik hier om zelf Mahjong Titans te spelen op mahjonggame.nl!

Tags: , ,