Published on februari 21st, 2014 | by Ruben

Ninja’s verslaan in het spel Dojo of Death

Een dojo is een trainingsruimte waarin beoefenaars van een bepaalde vechtkunst zich meester kunnen maken in hun gekozen vechtstijl. In Dojo of Death speel je als een ninja die compleet gehuld is in het wit. Terwijl je nieuwe trucjes aan het leren bent vallen er plotseling van alle kanten zwarte ninja’s aan die deel uitmaken van een rivaliserende clan. Je opdracht is om alle ninja’s te verwijderen uit de dojo door ze met met je scherpe katana een kopje kleiner te maken. Het spel speelt zich maar op een enkel scherm af en bevat maar 1 level waarin je zoveel mogelijk vijandelijke ninja’s moet zien te vermoorden. Voor de mensen die weleens Fruit Ninja gespeeld hebben herkennen vrijwel direct de manier waarop je aan kunt vallen in Dojo of Death. Door middel van je muis een bepaalde richting op te slepen terwijl je de linkermuisknop indrukt maakt de witte ninja een slice actie in een rechte lijn voor zich uit.

Klik hier om zelf Dojo of Death online te spelen op mijngame.nl!

De ninja beweegt zich automatisch door de ruimte en volgt de positie waar je met de muis heen beweegt. Het is dus niet mogelijk om stil te blijven staan op een positie zoals het geval is bij het genre van de runner games. Er is al snel te merken dat er ook geen tijd is voor een pauze want als je niet blijft moorden wordt het al snel te druk op het scherm en zul je worden overvallen door de ninja’s. Er zijn niet alleen ninja’s met zwaarden die op een korte afstand kunnen aanvallen maar ook strijders die uitgerust zijn met een pijl en boog om je op een lange afstand uit te schakelen. De ninja waarmee je speelt heeft geen energiebalk of extra levens, als je een enkele keer geraakt wordt dan ben je al game over. Helaas voelt Dojo of Death aan als een demo en dat komt door het gebrek aan moves, vijanden, levels, eindbazen en skills. Door het ontbreken van deze extra’s is er een bijna geen sprake van een replaywaarde en blijft het leuk om te spelen voor zolang het duurt. Het is te hopen dat er in de toekomst updates uitgevoerd worden want Dojo of Death bevat zeer veel potentie.