Published on november 4th, 2013 | by Ruben

Rennen en schieten in Cyber Chaser

Cyber Chaser is een gave runner game waarin je het moet opnemen tegen een leger gevaarlijke robotten die de aarde willen overnemen. Je speelt met een speciale soldaat die als een echte Rambo in zijn eentje het mechanische leger te lijf gaat. In deze side-scroller moet je de hordes vijanden uit zien te schakelen door middel van te springen, sliden en heel veel te schieten. In een runner game is het een vast gegeven dat het hoofdpersonage niet kan stoppen met rennen zelfs al zou hij het graag willen, zo is de soldaat in Cyber Chaser ook verplicht om door te gaan met sprinten zodat het lijkt alsof hij bezeten is. Hierdoor wordt de actie naar een hoger niveau getild omdat je telkens jezelf moet concentreren op nieuwe gevaren, de game geeft je geen moment rust. Ook het wapen dat je draagt vuurt zonder onderbreking kogels af die door het scherm komen vliegen.

Net zoals in elke runner game het gebruikelijk is kun je in Cyber Chaser ook weer sparen voor allerlei veelzijdige wapens en exotische upgrades. Er zijn zeer veel unlockable weapons en upgrades vrij te spelen. Het belangrijkste om te verbeteren is natuurlijk je vertrouwde gun waar je alles en iedereen omver mee moet zien te blazen.  Door robots te doden en levels te halen ontvang je cash, ook kunnen er leuke mini-games gespeeld worden die niet alleen zorgen voor afwisseling maar ook voor geld in het laatje. De levels en vijanden worden steeds moeilijker, alleen door te sparen voor de juiste upgrades kun je ze verslaan. Het is aan Cyber Chaser niet te merken dat het een Flash game is door de gave animaties en scherpe graphics. Door de gave actie wordt de speler geen enkel moment rust geboden in deze runner game en daardoor is het dus op geen enkel moment saai te noemen. De spannende bossbattles zijn origineel en best pittig als je je wapens en skills niet volledig voorzien hebt van upgrades.

Klik hier om zelf de actie van Cyber Chaser te ervaren!

Bekijk hier de trailer van het spel: