Published on februari 2nd, 2014 | by Ruben

Verdedig je basis in het spel Sentry Knight

In de Middeleeuwen werden er ontzettend veel veldslagen gehouden om uit te maken wie er de baas was van een bepaald gebied. In de game Sentry Knight kruip je in de huid van een ridder, het kasteel waarin hij woont wordt aangevallen door een stel bloeddorstige wezens. Deze vijandelijke creaturen uit een andere dimensie willen zijn kasteel overnemen. Om de muren van de basis zo goed mogelijk te verdedigen neem je het initiatief en klimt gewapend met een pijl en boog de wachttoren in. Met dit wapen probeer je van afstand de lelijke gedrochten door hun hoofden heen te schieten voordat ze je kasteel bestormen. Het spel is afgelopen als de monsters door de kasteelmuren zijn gebroken. Sentry Knight is een goed voorbeeld van een defense game die sterk doet denken aan de manier waarop Plants vs Zombies gespeeld moet worden, het grote verschil is dat er geen torens te bouwen zijn maar een enkel personage de aanvallers tegen probeert te houden.

Er is geen toets aanwezig om pijlen mee af te schieten in Sentry Knight. Om aan te vallen beweeg je de muis simpelweg over het speelveld heen, op de positie waar het muispijltje op dat moment gepositioneerd is worden er automatisch pijlen afgevuurd. Wanneer je vijanden in de pan hakt ontvang je gouden muntstukken die te gebruiken zijn om nieuwe items en upgrades te kopen bij de smid die binnen de kasteelmuren woont. Het is slim om een aantal keren hetzelfde level opnieuw te spelen als je merkt dat het te moeilijk is. Zo kun je meer goud verzamelen om handige items te kopen die aardig wat geld kosten. Naast het verbeteren van je wapens en armor bestaat er ook de optie om magische toverspreuken te leren. Deze sterke magische krachten hebben speciale uitwerkingen maar kosten wel mana dus je dient er spaarzaam mee om te gaan. Tevens ontvangt je ridder voor iedere kill die hij maakt experience points waardoor er level ups gehaald kunnen worden.

Klik hier om zelf Sentry Knight te spelen op mijngame.nl!