Html 5 spelletjes

Published on april 7th, 2014 | by Ruben

Prik alle vijanden in hun rug in Backstabber

In Backstabber kruip je in de huid van een getrainde sluipmoordenaar die zich door allerlei locaties vol gevaren heen moet zien werken. Om elke hoek zijn er ninja’s aanwezig die je neer willen steken. Het doel is om elke vijand die er te vinden is in het level in hun rug te prikken met een scherpe dolk. Wat de motivaties van het hoofdpersonage zijn daarvoor is niet duidelijk want er is geen verhaal aanwezig in Backstabber. De levels zijn zo ontworpen dat de speler er van te voren goed over na moet denken wat voor een keuzes hij maakt. Je zult gebruik moeten maken van stealth om ervoor te zorgen dat je als stille sluipmoordenaar niet gezien zal worden om zo van achteren stiekem iedereen in hun nek en rug te steken.

Klik hier om Backstabber te spelen of kies een van de andere leuke gratis puzzelspellen op mijngame.nl

Wanneer het verkeerde pad wordt gekozen kunnen de vijandelijke wezens je opmerken, deze zullen er niet voor terug deinzen om direct een scherp zwaard in je gezicht te drukken waardoor je uiteraard weer opnieuw moet beginnen. Later in de game zorgt dit voor een grotere uitdaging. Telkens zul je de juiste weg moeten kiezen om niet geraakt te worden en zo efficiƫnt mogelijk iedereen om te brengen. De juiste volgorde van moorden is ook erg belangrijk. Je bestuurt de sluipmoordenaar met de pijltjestoetsen en stabbed met de X toets van je keyboard. Wanneer je merkt dat een bepaalde puzzel niet meer op te lossen is kan de Z toets ingedrukt worden om je laatste move ongedaan te maken. Door op de R knop te drukken begin je overnieuw in het level. Deze uitdagende assasssins game met puzzel elementen is voorzien van nostalgische pixel art waardoor het doet denken aan de retro graphics van de games uit het Atari en Commodore tijdperk.