Published on januari 27th, 2014 | by Ruben

Probeer de oppergeest te worden in Ghostly Me

In Ghostly Me kruip je in de huid van een demonische geest die een rustig leventje leidt  tussen de andere geesten van het dodenrijk. Op een dag is hij het zat om een onbelangrijke geest zonder krachten te zijn en besluit om actie te ondernemen. Om meer aandacht van zijn spookachtige soortgenoten te krijgen neemt hij het besluit om op een queeste te gaan met als doel om de machtigste geest van de onderwereld te worden. Om meer status en aanzien te behalen zul je jezelf door een aantal moeilijke levels vol gevaren heen moeten worstelen. Elk level bestaat uit een ingewikkelde samenstelling van twee dimensionale platformen die voor veel uitdaging zorgen. Aan het einde van elk level is er een dimensionale poort aanwezig die bereikt moet zien te worden om door te kunnen gaan naar de volgende stage. De gameplay is vergelijkbaar met die van Super Meat Boy, op een gevoelige wijze reageert het personage op de manier waarop je hem laat bewegen door de platform levels.  Je moet er alles aan zien te doen om je demonische beruchtheid te verbeteren en jezelf te bewijzen aan de andere creaturen.

Klik hier om zelf Ghostly Me te spelen of kies een ander leuk avonturen spel op mijngame.nl!

Ghostly Me lijkt in het begin een erg makkelijk spel, de mechanics worden uitgelegd en je maakt kennis met de besturing. Al is er te merken dat het steeds lastiger wordt om de levels succesvol te behalen zonder te sterven, gelukkig zijn er dan ook checkpoints aanwezig zodat je niet helemaal telkens opnieuw hoeft te beginnen als je per ongeluk sterft. Als ondersteuning zijn er tevens in elke wereld her en der allerlei witte pixels aanwezig die je kunt verzamelen, deze zullen je volgen en ervoor zorgen dat er obstakels kunnen worden verwijderd die in de weg zitten. Een special move die je later in het spel zal krijgen maakt het mogelijk om de tijd te manipuleren, door de vertraging heb je meer tijd om de juiste keuzes te maken. De gevarieerde levels in Ghostly Me zijn knap vormgeven, de charmerende pixel art zorgt voor een retro uitstraling die doet denken aan de 16-bit graphics van het SNES tijdperk. Ondanks dat de duisternis van dit spel de meest belangrijke sfeermaker is wordt er in elk level een bepaald kleurenthema toegevoegd waardoor het juiste atmosfeer op weet te wekken. Veel plezier met het transformeren in de gekroonde prins van de onderwereld!