Published on september 8th, 2013 | by Ruben

Flitsende ninja combo’s in Arcane Weapon

Arcane Weapon is een 2D action game waarin je het duel aangaat met allerlei vijanden in alle soorten en maten. Vaak zijn deze creaturen uit de onderwereld vele malen groter dan het ninja achtige gestalte dat je dient te besturen. Zo zul je uit de kluiten gewassen robots tegenkomen en gruwelijke buitenaardse monsters die je een kopje kleiner willen maken. Door je Arcane krachten te gebruiken kun je de lelijkerds proberen te verslaan. De krachten die je tot je beschikking hebt bestaan uit een collectie aan gestoorde moves die je kunt uitvoeren, de een is nog gaver geanimeerd dan de andere. De bizarre special moves zijn over-the-top in beeld gebracht en overgoten met een comic stijl sausje waardoor ze een indrukwekkende impact maken.

Door middel van je muis kun je kiezen in welke volgorde je de combo’s maakt. Let wel goed op je energy meter want als je een martial art move inzet dan wordt de balk zo leeggeslurpt zul je merken. Door te weten wat elke move doet en hoeveel energy die kost kun je effectief een vijand om zeep helpen zonder daarbij zelf het loodje te hoeven leggen. Door special moves uit te voeren bouw je bovendien rage op waardoor je nog gavere en sterkere attacks kunt uitvoeren. Tussen de rondes door kun je de powers die je in bezit hebt upgraden of nieuwe special moves kopen. Om deze te kunnen kopen moet je tijdens de gevechten gouden munten oppikken die er verschijnen nadat je een monster op zijn gezicht hebt geslagen.

Arcane Weapon is een spel met eenvoudige controls en een lage learning curve. Doordat je slechts met je muis klikt op iconen voelt het geheel aan als een interactieve animatiefilm. Later zul je merken dat je combo’s dient te timen anders zul je snel sterven. Naast dat je zoveel mogelijk coins op moet rapen dien je dat ook te doen met de items waarmee je health kan worden bijgevuld. Het is jammer dat Arcane Weapon vrij eenvoudig uit te spelen is, binnen een uur zul je al alle upgrades verzameld hebben en de hoofdbaas verslagen hebben. Gelukkig bestaat er dan ook de mogelijkheid om de game te spelen op een hogere moeilijkheidsgraad. Zelfs op het moeilijkste niveau mist het spel nog wat uitdaging, doordat je enkel hoeft te sparen voor de beste upgrades haal je het altijd wel een keer, het duurt alleen wat langer. Dat neemt niet weg dat de game erg vermakelijk is om te spelen en boordevol gave actie zit. Het is te hopen dat Arcane Weapon nog een keer een update krijgt waardoor de speelduur wordt verlengd.

Klik hier om Arcane Weapon zelf te spelen!

Bekijk hier een filmpje van een gevecht in Arcane Weapon: